قهوه را به شیوه شرق آماده کنید!
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

در ابتدای کار شما نیاز دارید که یک مقدار آب تصفیه شده در اختیار داشته باشید، به همین خاطر می توانید در ابتدای کار آب خود را بر روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید به جوش بیاید.

حال موضوعی که مهم است اینکه در تهیه قهوه ارمنی شما لازم است که از آب سرد استفاده کنید، به همین خاطر اجازه دهید که این آب کاملا سرد شود.

از لحاظ اندازه ای نیز برای استفاده از آب می توانید از این نسبت استفاده کنید: به ازای هر فنجان قهوه که به دنبال آن هستید کافیست یک فنجان آب سرد تصفیه شده انتخاب کنید.

بعد از اینکار قهوه خود را به خوبی آسیاب کنید، شما برای تهیه قهوه ارمنی لازم است که یک قهوه پودر شده کامل داشته باشید، تقریبا شبیه به آرد!!

خیلی از ما شده است که نام قهوه ترک را با نام قهوه ارمنی را در کنار یکدیگر شنیده ایم، اما سوال اینجاست که آیا این دو قهوه با هم یکی می باشند و اگر اینطور است کدام نام اصلی باید به حساب بیاید و روش تهیه آنها چگونه است؟ این موارد از جمله موضوعاتی است که سعی داریم به طور کامل باهم آن را بررسی کنیم.

ما در اینجا خیلی سعی نداریم به بحث قومیت ها یا این موضوعات بپردازیم و فقط سعی داریم که شناخت این قهوه دقیق باشد

قهوه ارمنی می تواند برای راه اندازی کافی شاپ مدرن ایده خوبی باشد. همانطور که احتمالا در بسیاری از مقالات گذشته خوانده اید احتمالا می دانید که قهوه به خودی خود یک منشا آفریقایی دارد و از کشور اتیوپی به سراسر جهان معرفی شد. (البته باز هم کمی تردید وجود دارد).

اما موضوع مهمی که در اینجا وجود دارد این است که قهوه توسط حکومت و امپراطوری عثمانی بود که توانست از طریق آن وارد اروپا شود. در همین حین مردمی که در این حکومت وجود داشتند که اصولا کُرد، آذری، ارمنی و یونانی بودند روش های مختلفی برای نوشیدن و تهیه کردن قهوه عرضه کردند.

در یکی از این روش ها مردم بسیار از آن استقبال کردند و به سرعت نام و آوازه آن گسترش پیدا کرد، این روش تهیه به قهوه ارمنی معروف شد، اما به مرور این روش تهیه با حمله پان ترکیست ها به این مناطق نام خود را به قهوه ترک عوض کرد.

خیلی از ما زمانی که کسی یک کاری را انجام می دهد و ما به آن نگاه می کنیم با خودمون میگیم که همین بود؟!! اینقدر ساده و آسون بود؟ اما بعد وقتی خودمون اون کار را انجام میدیم نتیجه متفاوتی می گیریم!!

در مورد قهوه ارمنی نیز همین موضوع کاملا صادق است. دلیل این موضوع هم به این خاطر است که این کارها بیشتر از اینکه وجه یاد گرفتنی و سخت بودن داشته باشند یک کار دقیق و ظریف می باشد که برای اینکه به موفقیت برسد لازم است که در انجام این کارها دقت شود.

علاوه بر این موضوع شما لازم است که سعی کنید که دانه های قهوه مرغوب و تازه استفاده کنید، زیرا این موضوع می تواند کاملا طعم و مزه قهوه شما را تحت تاثیر قرار دهد

اگر دنبال یک قهوه ارمنی تلخ هستید میزان شکری که استفاده می کنید بهتر است از نصف قاشق چایخوری کمتر باشد، در غیر این صورت اگر دنبال قهوه شیرین تر هستید بهتر است این میزان 2 قاشق باشد.

برای سرو کردن فراموش نکنید که این کف قهوه ای مهم است و بعد از آماده شده آن را با قاشق در فنجان ها مختلف تقسیم کنید و سپس قهوه خود را بر روی آن بریزید.

از زیاد کردن دما پرهیز کنید زیرا باعث می شود که قهوه شما کمی آبکی شود و غلظت اصلی خود را از دست بدهد.





:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: